
Som de flesta säkert känner till pendlar jag regelbundet mellan Stockholm och Skåne i mitt jobb. Idag var tågresan rejält strulig. Det började med en liten försening på Stockholms Central, som sedan späddes på ju längre resan gick. När tåget kom till Hässleholm var det definitivt stopp. Ett större växelfel i Tjörnarp gjorde att endast ett begränsat antal tåg släpptes igenom. Så det var bara att hoppa av på perrongen i Hässleholm och invänta närmaste regionaltåg. En dryg timme senare nådde jag slutligen Lund i ett Öresundståg.
Läs mer på Sydsvenskan
Etikettarkiv: blommor
Hundkex och nyslaget hö

Kan ni känna doften? Det kan väl knappast bli mer sommar!
Rapsfält

Nu står rapsfälten i full blom i Skåne. Det är lika härligt varje år när hela landskapet färgas knallgult. Bilden är tagen på vägen mellan Torna Hällestad och Södra Sandby.
Syrener utanför Gamla Kirurgen

Jag cyklade förbi Gamla Kirurgen tidigare i kväll och fångade den här motljusbilden. Syrenerna står i full blom och doftar underbart.
Du är kanske även intresserad av:
> Palaestra et Odeum
> Eden i Lund
Maskros

Vad är vackrast? Årets första Maskros eller solens värmande strålar en försommardag?