Etikettarkiv: blommor

Vallmo

Den här bilden är definitivt den stora behållningen från gårdagens lilla kvällsutflykt. Ett helt fält fullt med röda vallmoblommor. Jag behöver väl knappast påminna er om att jag är väldigt svag för motljusbilder. Det här är sommaren när den är som allra bäst!

Tusen och åter tusen

Hoppas att ni alla har haft en riktigt skön Påsk. För egen del har den tyvärr gått ganska omärkt förbi. Den mesta av tiden har nämligen gått åt till att jobba. Men i eftermiddags hade jag några timmar ledigt och då passade jag på att köra ut en sväng till skogen.

Vädret var superbt och jag tror att jag fick några trevliga motiv med mig hem, bl a på små charmiga grodor. Återkommer till det lite senare i veckan. Vackrast var däremot alla vitsippor. Bilden ljuger inte, hela skogen var faktiskt full av de vita små blommorna och luften fylldes av en ljuvligt söt doft. Skåne är fantastiskt vackert vid den här tiden på året.