Etikettarkiv: blommor

Vår bästa tid är nu

Vår bäst tid är nu

Jag tror att väldigt många håller med mig när jag säger att maj är den bästa månaden på hela året. Det är nu det blommar som mest i skog och mark. Det här är ytterligare en bild från min långtur med mountainbiken i lördags. Den är tagen strax utanför Torna Hällestad. Det är svårt att inte gilla Skåne.

Blommande träd

Blommande träd

Håll med om att naturen är förföriskt vacker vid den här tiden på året. Själv tycker jag inte att den kan bli mycket tjusigare än så här. Det ensamma trädet hittade jag mitt ute på Revingehed i lördags. Tyvärr kan jag inte säga vad det är för slags träd. Men det är förmodligen ett fruktträd av något slag.

Vitsippor i tusental

Vitsippor 2174

Så här en dryg vecka efter att jag hittade de första vitsipporna står de vackra blommorna i full blom lite här och var. När jag cyklade hem från Södra Sandby igår stannade jag till vid Räften och tog de här bilderna. Maj måste vara en av de bästa månaderna på året!

Vitsippor 2178

Vitsippan blommar

Vitsippan blommar

En sak som gör mig lika glad varje år är när vitsippan börjar blomma. Det betyder nämligen att värmen och ljuset definitivt har kommit tillbaka. Tidigare idag tog jag en cykeltur i det vackra vårvädret. När jag kom fram till Boklunden strax utanför Torna Hällestad upptäckte jag att de första vitsipporna öppnat sina bländande kronblad. Om ytterligare en vecka kommer hela marken att vara täckt av vita små prickar.