Söndagen bjöd på ett härligt vårväder med temperaturer som närmade sig tiograders-strecket. I samband med en träningsrunda på cykeln tog jag en sväng in i Alnarps-parken för att kolla om vårblommorna kommit upp. Jag behövde inte leta länge innan jag fann både snödroppar och vintergäck.
Etikettarkiv: blommor
Vem har sagt att sommaren är slut?
Magenta
Under kvällens cykelrunda passerade jag en härlig blomsteräng. Runt de intensivt magentafärgade blommorna cirkulerade mängder av fjärilar. Jag är ingen expert på blommor, men om jag får gissa tror jag att det här är mjölke.




