
Jag fortsätter väl att lägga ut bilder från mina utflykter med cykeln i det Skånska sommarlandskapet. Just nu står blåklinten i full blom. Som här strax utanför Gryteskog.
Etikettarkiv: blommor
Dagen då sommaren kom tillbaka
Efter nästan två veckor med kyla, regn och rusk kom den äntligen tillbaka idag. Jag tänker naturligtvis på sommaren.
Jag slutade jobbet lite tidigare än vanligt och begav mig ut på en riktig långrunda med mountainbiken. Totalt blev det hela 5,4 mil. Det var nästan i längsta laget med tanke på att min fysiska status inte är helt på topp. Nu känns det rejält i lårmusklerna vill jag lova.
Kvällen var fullständigt underbar. Temperaturen låg runt 20 gradersstrecket och det blåste bara svaga vindar. Ute på Revingehed var jag bara tvungen att stanna till och plocka fram kameran.
Just den här bilden tycker jag speglar kvällen på ett riktigt bra sätt. Det är just sådana minnen man vill ha med sig när dagarna blir korta och höststormarna viner runt husknutarna.
Maskroshagen

Även utblommade maskrosor har sin charm. I synnerhet när de vita bollarna fångas i ett läckert aftonljus som det här. Kan du känna doften av sommaräng?
Skytteskogen

En trevlig bonus med att cykla mountainbike är att man stundtals passerar fantastiskt vackra platser. Inte minst vid den här tiden på året. Tidigare ikväll tog jag och min vän Peter vägen genom Skytteskogen strax öster om Södra Sandby. En bit in i den nyutslagna bokskogen kom vi till en plats där marken var helt täckt med små vita blommor. Som dessutom gav ifrån sig en tydlig doft av lök. Så efter en snabbsökning på nätet kom jag fram till att det måste vara Ramslök. Vackert var det hur som helst!
Blommande Raps

Just nu står rapsfälten i full blom på åkrarna runt Lund.